preskoči na sadržaj

Osnovna škola Josipa Lovretića

Razmjena znanja

DJECA S TEŠKOĆAMA U UČENJU

Disleksija, disgrafija, diskalkulija

U specifične teškoće učenja kod djece ubrajaju se disleksija, disgrafija i diskalkulija.

Najčešći uzroci koji se mogu izdvojiti su: genetički čimbenici, neurološki čimbenici, specifične kognitivne sposobnosti i vještine (fonološka svjesnost, brzo imenovanje), perciptivne teškoće u vizualnom području, teškoće vezane uz stil učenja i neučinkovito poučavanje. Roditelji kod kuće primjećuju da se s njihovim djetetom nešto događa i da je „drugačije“ od ostalih vršnjaka ili ostale djece,  članova u obitelji. Budući da se te teškoće ne prepoznaju na vrijeme, često je dijete okarakterizirano kao lijeno i nezainteresirano za školu. Za učitelja, dijete s ovim specifičnim teškoćama potražuje dodatnu pripremljenost za rad te i brigu kako će se takvo dijete uklopiti u razredni odjel. Promatrajući djecu u razredu u prateći njihov tijek rada, učitelji mogu prepoznati djecu s teškoćama u učenju, posebno disleksiju i disgrafiju. Naša škola ima logopeda te uz izvanrednu suradnju svi učitelji pokušavaju zajedno s našom logopedinjom pronaći najbolje rješenje za dijete. Često se dogovori i razgovor kod psihologa kako bi se prikupilo i dodatno stručno mišljenje, jednako važno i bitno za daljnje pravilno usmjeravanje djeteta.

Disleksija predstavlja teškoću čitanja, disgrafija teškoću pisanja, a diskalkulija teškoću računanja. Ako vaše dijete ima ove teškoće, ne odustajte od njega, nego  se uhvatite u koštac s ovim poteškoćama. Niti će biti lako roditeljima, niti učiteljima, ali zajedničkim snagama sve se može popraviti i dovesti na višu razinu. Poticajno okruženje dat će djetetu s ovakvim teškoćama vjetar u leđa. Učitelj mora biti također poticaj takvome djetetu. Treba kod djeteta isticati sve one jače strane, hrabriti ga i često pohvaljivati njegov trud i rad. Treba ga osnažiti da ne odustaje i često mu pomagati u radu. Disleksija je izraženija kod dječaka nego kod djevojčica. Disleksija, disgrafija i diskalkulija mogu se kod djeteta javljati pojedinačno, a mogu se javljati u kombinaciji što kod djeteta dodatno mogu izazvati poremećaj pažnje, i teškoće radne memorije. Ove teškoće nikako ne bi smjele djetetu umanjivati put ka uspjehu. Svaki učitelji bi kod djeteta s ovim teškoćama trebao: zadatke pojednostaviti i rascjepkati na manje dijelove, pohvaliti i nagraditi dijete za svaki uspjeh, kod ocjenjivanja vrednovati i uloženi trud djeteta, osigurati rad s logopedom ili defektologom i uvijek s roditeljima otvoreno razgovarati i na lijep način im dati pojašnjena o teškoćama s kojima se nosi njihovo dijete, a i pojasniti teškoće s kojima se moraju nositi zajedno sa svojim djetetom. Dobra suradnja s roditeljima, logopedom i ostalim stručnim timom, daje djetetu i učitelju poticaj kako bi što bolje zajedničkim snagama savladali teškoće i kako bi dijete svakim danom korak po korak napredovalo i težilo ka uspjehu.

                                                                                      

 Učiteljica:

Sanja Vukasović





Kalendar
« Listopad 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

 

Raspored početka i završetka nastavnih sati

 

ULAZAK UČENIKA: 07:50

NASTAVA:

1. SAT:08:00 – 08:45

2. SAT:  08:50 – 09:35

3. SAT:  09:40 – 10:25

VELIKI ODMOR: 15 min

4. SAT:  10:40 – 11:25

5. SAT:  11:30 – 12:15

6. SAT:  12:20 – 13:05

IZBORNA NASTAVA, DOP., DOD. NASTAVA, IZVANNASTAVNE AKTIVNOSTI

7. SAT:  13.10 – 13.55

8. SAT:  14.00 -  14.45

9. SAT:  14.50 – 15.35

10. SAT: 15.40 – 16.25

11.SAT: 16.30 - 17.15

12.SAT: 17:20 - 18.05

RASPORED INFORMACIJA
 
Eko škola

CMS za škole logo
Osnovna škola Josipa Lovretića / J.J.Strossmayera 142, HR-32252 Otok / os-jlovretica-otok.skole.hr / ured@os-jlovretica-otok.skole.hr
preskoči na navigaciju