Izvanučionična nastava
Autor: Ana ŠTAJMAHER, 10. 4. 2008.
Poljoprivredno imanje - Suradnja škole i roditelja - UČIMO ZAJEDNO-
Na ovaj oblik rada su me potaknule radionice koje sam realizirala u suradnji s učenicima i roditeljima od početka prvog razreda. Kao što sam pokušala kroz radionice njegovati međusobno suradnički odnos tako sam u razgovoru s roditeljima odlučila organizirati izvanučioničku nastavu. Istina, ljetos nam je to poljoprivredno imanje bilo mjesto gdje smo radili naše male radionice za humanitarnog karaktera (namijenjene gladnoj djeci u svijetu).
Na ovaj oblik rada su me potaknule radionice koje sam realizirala u suradnji s učenicima i roditeljima od početka prvog razreda.
Kao što sam pokušala kroz radionice njegovati međusobno suradnički odnos tako sam u razgovoru s roditeljima odlučila organizirati izvanučioničku nastavu. Istina, ljetos nam je to poljoprivredno imanje bilo mjesto gdje smo radili naše male radionice za humanitarnog karaktera (namijenjene gladnoj djeci u svijetu).
Tako da smo bez većih poteškoća uspjeli dogovoriti izvanučioničku nastavu koju smo uspješno održali na tom poljoprivrednom imanju. Konkretno, isplanirali smo je svi zajedno u razgovoru s roditeljima moga učenika Josipa. Njegovi tata Antun i mama Anica bili su oduševljeni predloženim planom rada. Budući, da su se roditelji rado odazvali mome pozivu, sada sam s vlasnicima Anicom i Antunom metodički razradila etape rada, od predstavljanja sebe i svoga imanja, podjele izlaganja, tj. poslova na imanju do završne riječi. Kazala sam im da će oni biti učitelji ovaj put svom djetetu, ostaloj djeci i učiteljici. Ovaj oblik nastave mi je jako drag jer tako uvijek dobro surađujemo: škola-obitelj.
Naime, uz nekoliko radnika i obitelj sudjeluje u održavanju imanja. Dakle, roditelj je danas u ulozi učitelja!
Kroz aktivnosti koje smo roditelji i ja namjeravali ostvariti nametnuo se sam po sebi zadatak odgovornosti koju će i roditelji i učenici imati nakon nastave. To će biti drugačiji, zanimljiviji način učenja kroz koje će zorno steći nova znanja svojom neposrednom aktivnošću, a samim tim će moći primati i određene poruke vezane uz nastavni sadržaj.
Kao i u svakoj nastavi, tako i u izvanučioničnoj u svojoj pripravi sam navela svrhu ostvarivanja ovakvog načina rada s učenicima i roditeljima, tj. ZADATKE I CILJ: - neposredno upoznati poljoprivredno imanje, motivirati učenike za usustavljivanje stečenog znanja izvan škole, uočiti važnost rada na poljoprivrednom imanju,
- njegovati partnerski, suradnički odnos s roditeljima, uzajamno se cijeniti i poštivati te poticati daljnju suradnju kroz druge oblike rada te se i na taj način zbližavati s njima, zajednički donositi odluke…
Kao što sam napomenula naša suradnja je počela odmah na početku prvog razreda kroz male kreativne radionice, nastavila se zajedničkim druženjima, npr. Odlazak u kazalište u Osijek, suradnjom sa Župnom zajednicom, s gradom nastavljamo našu suradnju ovom izvanučioničnom nastavom , a zajedno ćemo planirati i ostale naše aktivnosti.
Naime, želja mi je da roditelji, posredno, putem ovakvog načina rada osjete ono što i sama želim – da budemo stalni suradnici i partneri, a ne da je to nešto što se samo povremeno zna dogoditi. Mogu reći da sam se ja, kao učiteljica, u svakom našem zajedničkom radu osjećala sigurno i znala sam da u roditeljima svojih učenika imama potporu što sam im i ja htjela i nadam se, uspjela uzvratiti…
Ljiljana Vranjković, učiteljica 3.a
OŠ Josipa Lovretića, Otok
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Raspored početka i završetka nastavnih sati
ULAZAK UČENIKA: 07:50
NASTAVA:
1. SAT:08:00 – 08:45
2. SAT: 08:50 – 09:35
3. SAT: 09:40 – 10:25
VELIKI ODMOR: 15 min
4. SAT: 10:40 – 11:25
5. SAT: 11:30 – 12:15
6. SAT: 12:20 – 13:05
IZBORNA NASTAVA, DOP., DOD. NASTAVA, IZVANNASTAVNE AKTIVNOSTI
7. SAT: 13.10 – 13.55
8. SAT: 14.00 - 14.45
9. SAT: 14.50 – 15.35
10. SAT: 15.40 – 16.25
11.SAT: 16.30 - 17.15
12.SAT: 17:20 - 18.05