DJECA S TEŠKOĆAMA U UČENJU
Disleksija, disgrafija, diskalkulija
U specifične teškoće učenja kod djece ubrajaju se disleksija, disgrafija i diskalkulija.
Najčešći uzroci koji se mogu izdvojiti su: genetički čimbenici, neurološki čimbenici, specifične kognitivne sposobnosti i vještine (fonološka svjesnost, brzo imenovanje), perciptivne teškoće u vizualnom području, teškoće vezane uz stil učenja i neučinkovito poučavanje. Roditelji kod kuće primjećuju da se s njihovim djetetom nešto događa i da je „drugačije“ od ostalih vršnjaka ili ostale djece, članova u obitelji. Budući da se te teškoće ne prepoznaju na vrijeme, često je dijete okarakterizirano kao lijeno i nezainteresirano za školu. Za učitelja, dijete s ovim specifičnim teškoćama potražuje dodatnu pripremljenost za rad te i brigu kako će se takvo dijete uklopiti u razredni odjel. Promatrajući djecu u razredu u prateći njihov tijek rada, učitelji mogu prepoznati djecu s teškoćama u učenju, posebno disleksiju i disgrafiju. Naša škola ima logopeda te uz izvanrednu suradnju svi učitelji pokušavaju zajedno s našom logopedinjom pronaći najbolje rješenje za dijete. Često se dogovori i razgovor kod psihologa kako bi se prikupilo i dodatno stručno mišljenje, jednako važno i bitno za daljnje pravilno usmjeravanje djeteta.
Disleksija predstavlja teškoću čitanja, disgrafija teškoću pisanja, a diskalkulija teškoću računanja. Ako vaše dijete ima ove teškoće, ne odustajte od njega, nego se uhvatite u koštac s ovim poteškoćama. Niti će biti lako roditeljima, niti učiteljima, ali zajedničkim snagama sve se može popraviti i dovesti na višu razinu. Poticajno okruženje dat će djetetu s ovakvim teškoćama vjetar u leđa. Učitelj mora biti također poticaj takvome djetetu. Treba kod djeteta isticati sve one jače strane, hrabriti ga i često pohvaljivati njegov trud i rad. Treba ga osnažiti da ne odustaje i često mu pomagati u radu. Disleksija je izraženija kod dječaka nego kod djevojčica. Disleksija, disgrafija i diskalkulija mogu se kod djeteta javljati pojedinačno, a mogu se javljati u kombinaciji što kod djeteta dodatno mogu izazvati poremećaj pažnje, i teškoće radne memorije. Ove teškoće nikako ne bi smjele djetetu umanjivati put ka uspjehu. Svaki učitelji bi kod djeteta s ovim teškoćama trebao: zadatke pojednostaviti i rascjepkati na manje dijelove, pohvaliti i nagraditi dijete za svaki uspjeh, kod ocjenjivanja vrednovati i uloženi trud djeteta, osigurati rad s logopedom ili defektologom i uvijek s roditeljima otvoreno razgovarati i na lijep način im dati pojašnjena o teškoćama s kojima se nosi njihovo dijete, a i pojasniti teškoće s kojima se moraju nositi zajedno sa svojim djetetom. Dobra suradnja s roditeljima, logopedom i ostalim stručnim timom, daje djetetu i učitelju poticaj kako bi što bolje zajedničkim snagama savladali teškoće i kako bi dijete svakim danom korak po korak napredovalo i težilo ka uspjehu.
Učiteljica:
Sanja Vukasović
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Raspored početka i završetka nastavnih sati
ULAZAK UČENIKA: 07:50
NASTAVA:
1. SAT:08:00 – 08:45
2. SAT: 08:50 – 09:35
3. SAT: 09:40 – 10:25
VELIKI ODMOR: 15 min
4. SAT: 10:40 – 11:25
5. SAT: 11:30 – 12:15
6. SAT: 12:20 – 13:05
IZBORNA NASTAVA, DOP., DOD. NASTAVA, IZVANNASTAVNE AKTIVNOSTI
7. SAT: 13.10 – 13.55
8. SAT: 14.00 - 14.45
9. SAT: 14.50 – 15.35
10. SAT: 15.40 – 16.25
11.SAT: 16.30 - 17.15
12.SAT: 17:20 - 18.05